Volg ons

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

Good things happen when you narrow your focus
Welcome to Conference

Write us on info@evently.com

Follow Us

  /  Digital Sports Day   /  Digitale universum van de sport

Digitale universum van de sport

Net als de wereld om ons heen, verandert het Belgisch sportlandschap ook onder invloed van digitale ontwikkelingen. De enorm toegenomen snelheid van communicatie, het groeiende volume van mediaconsumptie en de miljoenen fans die social media verbindt met hun topsportidolen. Maar hoe ziet het digitale universum van de sport er eigenlijk uit? In dit artikel behandelen we een aantal onderdelen uit de keynote presentatie van Peter Sprenger tijdens #DSDBE op 16 oktober 2018. De volledige presentatie is als download beschikbaar onderaan de pagina.

'50% van de internetgebruikers kijkt sport online met Facebook als leidend sportplatform terwijl sport highlight vooral op youtube worden bekeken”

Kijken we alleen al naar hoe de wereld van 2020 eruit ziet dan je begrijp dat de traditionele invulling van sponsor & partnerships dient te veranderen. Ook de volumes van mediarechten zijn onder invloed van de digitale mogelijkheden de afgelopen jaren enorm gestegen. Iedereen is 24 uur per dag geconcentreerd en dit hangt direct samen met het consumptiegedrag van de sport fans. Maar hoe verandert dit dan? En hoe ziet zo digitale fan eruit?

Ook zijn er grote verschillen tussen Gen X (geboren 1960-1980), Millennials (1980-2000). De belangstelling voor sport is in de laatste groep veel groter, echter door hun korte aandachtsboog moet alles in korte tijd kunnen worden geconsumeerd. Dit zie je zowel terug in de afname van TV consumptie (28% daling) en de stijging van het gebruik van social media voor highlights en snelle statistieken.

Het kennen van je doelgroepen is van wezenlijk belang voor de marketing activiteiten. Wat kenmerkt je doelgroep? Welke gedraging vertoont hij? Ga je voorbij aan deze ontwikkelingen dan verlies je uiteindelijk je klanten en je fans.

Peter Sprenger is CEO van Techonomy en de opinieleider in Nederland als het gaat om bouwen van een digitale strategie voor organisaties en de doorvertaling daarvan in nieuwe marketingconcepten.

De volledige presentatie is gratis te downloaden. Laat je voornaam en e-mailadres achter en je de download wordt beschikbaar.

Voeg mij toe aan de nieuwsbrief voor de kopgroep van Belgische sport-industrie!