Volg ons

Simply enter your keyword and we will help you find what you need.

What are you looking for?

Good things happen when you narrow your focus
Welcome to Conference

Write us on info@evently.com

Follow Us

  /  Digital Sports Day   /  Creativiteit & Technologie

Creativiteit & Technologie

Damian François is ondanks zijn jonge leeftijd al jaren succesvol als ondernemer. Gedreven door de combinatie van creativiteit & technologie heeft hij bijvoorbeeld de Amerikaanse bluetooth tracker Tile naar de Europese markt gehaald en heeft hiermee grote successen in de Benelux.

Ondanks zijn eigen bedrijf is hij het liefst werkzaam op het kruispunt van sportmarketing, digital & data. Door het gebruiken van slimme technologie kan hij zijn creatieve ideeën schaalbaar maken voor de vele fans in de sportwereld. Maar waar praten we over als we het hebben over slimme tools en software applicaties?

“Zoals de titel al doet vermoeden behandel ik de 10 software tools die iedereen morgen zelf kan gebruiken om zijn werk sneller, leuker en effectiever te maken.”

Marketing technology
“Mijn presentatie is gewoon heel praktisch van aard.”, geeft Damian aan. “Zoals de titel al doet vermoeden behandel ik de 10 software tools die iedereen morgen zelf kan gebruiken om zijn werk sneller, leuker en effectiever te maken.” Software, tools, het klinkt alsof je IT specialist moet zijn om deze middelen te gebruiken, maar volgens de jonge ondernemer is dat beeld niet correct. “De wereld is de laatste jaren enorm snel veranderd. Een voorbeeld hiervan is dat de IT en marketingwereld steeds dichter naar elkaar zijn gegroeid. Hierdoor zijn er technologieën ontstaan die speciaal voor marketeers zijn ontwikkeld. Dit landschap bevat tegenwoordig meer dan 7000 software oplossingen die vrij toegankelijk zijn voor iedereen. Je kan er letterlijk morgen mee aan de slag. Zonder dat je hier specifieke IT kennis voor nodig hebt.”

Toch is alleen het gebruiken van deze slimme oplossingen niet voldoende om succesvol te zijn in de huidige tijd. “Natuurlijk gaan al deze tools je helpen om een betere service te bieden aan je fans, of je boodschap op het juiste moment en gepersonaliseerd over te brengen, maar het blijft wel marketing. Een goede onderwerpregel bepaalt of een mail geopend wordt, niet de technologie die het mogelijk maakt om de mail tegelijkertijd naar 100.000 fans te sturen. Marketing betekent nog altijd onderscheidende creativiteit. Technologie betekent deze creativiteit op grote schaal naar buiten kunnen brengen.”

Bewustwording van digitale mogelijkheden
Francois is bij vele sportorganisaties in Nederland betrokken en staat regelmatig op het podium om zijn kennis te delen. “Ik ben jong en enthousiast en vind het leuk om mensen iets bij te brengen wat echt een positieve uitwerking heeft op hun eigen werkzaamheden. Het gaat vaak om het ontbreken van kennis over dergelijke ontwikkelingen ‘ik wist helemaal niet dat dit kon’ is wat ik vaak terug hoor. Ik wil ze bewust maken van die ongekende mogelijkheden die er zijn in het marketing technologie landschap en de leuke dingen die je er mee kan doen.”

“Het programma van Digital Sports Day België is ook opgebouwd uit verschillende thema’s binnen digitale marketing. Dat maakt het voor iedereen toegankelijk, er iets voor ieder wat wils. Zelf sta ik voor Benjamin Steel op het podium – digitaal verantwoordelijk bij FC Bayern Munchen – dus ik hoef niet bang te zijn dat iedereen al naar huis is. Bayern Munchen met honderden miljoenen fans… poeh, als je het over schaalbaarheid hebt. Ben benieuwd wat zijn aan slimme technologie gebruiken”

Damian behandelt tijdens Digital Sports Day België “De 10 software tools waar je morgen mee aan de slag kan” als onderdeel van het themablok “Tools & Platformen”. Bekijk hier het volledige programma.